Flislegging av terrasser og balkonger.Del 2: Underlagskonstruksjoner (Drenerings- og frikoblingsløsninger)

4.5.12
Fasader og utearealer

Denne artikkelen tar for seg ulikeløsninger der vann dreneres ut av underlaget.

Av Arne Nesje, SINTEF Byggforsk Sekretariatsleder i Byggkeramikkforeningen.

Keramiske fliser har blitt et populært materiale også utendørs. Vi har et tøftklima der frost, temperaturbevegelser mmskaper utfordringer. Skal man oppnå bestandige overflater som krever lite vedlikehold er det noen retningslinjer sommå følges.

I artikkel nr 4/2012 ble det beskrevet noen generelle prinsipper for liming rett på betong. Denne artikkelen tar for seg ulike løsninger der vann dreneres ut av underlaget.

Last ned pdf'en for mer detaljer om temaet.