En god bransjekollega har gått bort.
Kai Jevne ble knappe 55 år gammel.

kai jevneSom mange av våre aktive medlemmer i Norsk Byggkeramikkforening har registrert har Kai Jevne vært sykepermitert siste året. For oss som kjente han godt var det nok ikke uventet da vi fikk dødsbudskapet. Kai sovnet inn 20. november 2018 og ble begravet i Hamar Domkirke 4. desember.
Kai har jobbet i flere av NBKFs medlemsbedrifter. Han kom inn i bransjen via Maxit (nå Weber) som produktsjef, etter en periode på salgssiden hos mørtelprodusenten Finja AS begynte han som Key Account manager i Akzo Nobel for å forhandle Schønox. De siste årene var han produktsjef i Mapei.
Kai var seriøs og nysgjerrig av natur og ønsket å tilegne seg mest mulig kunnskap om de produktene han som produktsjef skulle tilby i markedet. Han var samtidig flink å kommunisere med kundene.
Han huskes som aktiv i forening og bidro i mange arbeidsgrupper og fagnemnder. De siste årene satt han også i NBKFs styre før sykdommen reduserte hans arbeidskapasitet. Han var optimist helt til for få måneder siden og så fram til å komme tilbake i jobben blant kolleger i Mapei.Siste måneden måtte han likevel gi opp for kreftsykdommen. Han ble knappe 55 år gammel og etterlot seg kone og to døtre.
Han var meget sosial og lett å spørre om å delta i felles NBKF- aktiviteter. Vi tror mange vil savne han i foreningen.
Vi lyser fred over minnet.
Arne Nesje

Motta NBKF Nyhetsbrev

NBKF sender ut flere ganger per år fagartikler og teknisk informasjon.

Her får du registrere deg for å få tilsendt nyhetsbrevet med teknisk informasjon