BKFs vårfagdag 29.04.2015

BKFdeltakere

BKF arrangerer årlig to samlinger for sine medlemmer og andre inviterte. Årets vår-fagdag ble avholdt 29. april i Oslo og var knyttet til BKFs årlige generalforsamling. På fagdagene blir tatt opp temaer som opptar medlemmene og ser en nyttig arena foroppdatering og faglig " påfyll.

MichaelFliser som
arkitektonisk virkemiddel

Michael Bowe, AMB- Arkitekter har mye erfaring med bruk av keramiske fliser, bl.a. i en rekke kjøpesentra. Hvordan tenker og
prioriterer han ved valg av overflater i industri- og næringsbygg bygg? Han formidlet sine erfaringer og råd til keramikkbransjen
mht. produktutvalg, dokumentasjon, involvering i prosjekter mm.

TomSlike planlegger en entreprenør sine materialvalg.

Som stor aktør innen våtromsbygging tar AF-gruppen hele tiden avgjørelser som balanserer økonomi, framdrift, kvalitet, vedlikehold. For
eksempel hvordan vurderes plassbygde bad kontra prefabrikasjon av kabiner ? I foredraget delte Tom Farstad, AF-gruppen sine erfaringer hvor
svaret var "ja takk begge deler"

WolfgangSkal man synes i informasjonsjungelen må man være god på kommunikasjon via internett

Wolfgang Born i firmaet Born- 2- Vision jobber med web-design. Han orienterte om hva som kreves for å bli synlig via internett der informasjonsstrømmen bare øker og øker. Hans budskap var at man må vite hvordan søkemotorer jobber for å lykkes. Synlighet på internett via PC, nettbrett og mobil betyr mer og mer både for BKF og dets medlemmer. I foredraget viste Wolfgang Born hvordan BKFs nye hjemmeside framstår med nye funksjoner og muligheter.