Ukens profil : Reidar Dilling fra Fag Flis

2.2.24

Ukens profil er en serie om «Byggkeramikkens rockestjerner»

Reidar Dilling er utdannet murmester og har 35 års erfaring i yrket. Han har arbeidet som entreprenør og prosjektleder for alle typer mur- og flisarbeider. I dag er han engasjert av FlisFram AS for å drifte FagFlis-skolen, i tillegg til å drive rådgivning innenfor mur- og flisarbeider. Han er også bærekraftsansvarlig.

FagFlis er en landsdekkende kjede med 25 avdelinger i Norge, som betjener både proff- og privatmarkedet. Kjeden har spesialisert seg på keramiske fliser og tilbehør.

Vi holder fokus nettopp på det konseptet  for å bygge kompetanse og ekspertisen sterkere på vårt kjerneområdet. Vår grunnpilar er å være proffenes førstevalg, og dette gjennomsyrer alle deler av markedet vi jobber i –  fra arkitekten og interiørarkitekten som gjør beskrivelsene til entreprenøren og flisleggeren som legger flisene.

Foto : fagflis

-Vi importerer fliser fra Europeiske produsenter og har et bredt sortiment  som fornyer seg hvert eneste år i takt med trender, krav og etterspørsel. Alt fra unike designfliser, mosaikk og gigantformater til praktiske og anvendelige prosjektfliser

«Miljø og bærekraft har etablert seg som et veldig viktig tema for oss. Vi ønsker at keramiske fliser – som i seg selv er et bærekraftig materiale – skal være et like viktig produkt i fremtiden, og vi jobber strategisk for å redusere klimautslipp både på produktsiden og våre egne»

HVA BRENNER DU FOR?

På den faglige fronten brenner jeg for mur- og flisleggerutdannelsen. Denne har gitt meg en spennende reise først som utførende, og deretter entreprenør, utøvende murmester og nå som fagperson og bærekraftsansvarlig i FagFlis. Vi i vår bransje er heldige som etterlater tydelige, flotte og vakre spor ved å levere ferdige overflater som ettertiden kan benytte, beundre og lese historie ut av.

Privat må jeg nevne at mitt arbeid med bærekraft de siste årene har påvirket meg, og jeg setter enda mer pris på det nære og vakre landet vi har med fjord og fjell. Så oppsummert brenner jeg for alt fra flis til miljø og vakker natur.

Foto fra Vennesla kirke : Inger Marie Grini